Wednesday, August 10, 2011

Cantiknya Kalau Bertudung

Pemakaian tudung merupakan satu tuntutan dalam agama Islam untuk kaum muslimah. Rambut wanita adalah aurat bagi lelaki yang bukan mahram jadi pemakaian tudung adalah dimestikan. Walaupun perkara basic ini sudah diajar dan ramai yang tahu, namun masih ramai wanita mengambil ringan dan memilih tidak mahu bertudung. Tapi, itu hak individu samaada mahu memakainya atau tidak. Saya tak mahu menimbulkan isu disini. Tuhan lebih mengetahui hati masing-masing. Namun begitu, bagaimana kalau artis wanita Melayu pujaan kita pula bertudung litup? Jika selalunya kita tengok diorang ni free style saja kat luar. Mereka sudah tentulah memiliki rupa yg cantik, menarik tp bila ditambah dengan gaya tudung mesti bertambah cantik. Sejuk pula mata memandang. Walaupun mereka pakai hanya untuk shooting drama atau majlis tertentu, kita ketepikan soal hipokrit dan pandang dari segi positif. Sempena Ramadhan al-Mubarak bulan baik ini, saya nak share carta 10 artis wanita pilihan bertudung yang bagi saya yang sangat ayu dan terbaek. Siapa paling comel? Check it out..


Ya, itulah antara 10 artis pilihan saya dan DCT no 1, paling comel sekali.. hehe. Nape? Bukan soal minat, tapi memang dah ternyata sempurna sangat kalau dia bertudung terus macam tu. Tak caye tanyer orang lain. Kan? Kan? Kann? Hehe.. Apa-apapun tak kisahlah bagaimana cara kita, yang pasti Tuhan tetap memandang amalan dan hati kita bukannya rupa (nobody perfect..). Kepada mereka yang bertudung tu (bukan tudung untuk fesyen okeh), teruskanlah.. Kamu telah memilih jalan yang betul. Semoga selamat dunia akhirat. InsyaAllah.. :)

P.A. :
Cantik luar, Cantik dalam, Cantik dengar sini, Kalau dah Cantik, berTudung mesti cantik lagi.. hehe..

2 comments:

  1. Nur Fazura perlu berada di tempat pertama....muke dia natural beauty arrrrr.... =P ...perangai x termasuk dalam ranking kan ..?? hehe

    ReplyDelete
  2. haha.. ranking ni ikut yg aku minat la. yup mmg lawa, tp attitude mmg xleh ckp la. sosial giler.. ekeke. =D

    ReplyDelete