Tuesday, June 5, 2012

Permulaan Jun Yang Gila


Aiii lama betul xupdate blog. Busy tu memang la tapi setiap kali bukak internet asyik ke pesbuuk, chat & twitter hingga lupa nak update blog. hehe. Memang aku bukan seorang blogger yang tegar. Hanya menulis jika rajin ade masa lapang je. =P

Cuti sekolah da bermula. Semua orang tentu ade plan nak kemana-mana jika hari cuti. Aku pula bercadang nak pergi ke Perak untuk menghadiri majlis perkahwinan kenalan aku yang brlansung pada Sabtu, 2 Jun 2012. Oleh kerana aku dah lama xkesana, aku jadi sangat teruja nak pagi dan dah beli tiket bas awal2. Tapi kata orang, kita hanya merancang, Tuhan yang menentukan. Plan aku telah dirosakkan oleh kerja last minute yang datang menimbun-nimbun (biasela gov bg keje mcm ni) dan aku menjadi orang harapan (atau mangsa sebenarnya) company untuk siapkan. Arghh... Aku ingatkan dapat settle pada hari Jumaat itu juga rupanya tidak. Ia berlarutan hingga ke hari Ahad!. Dems.. =(

Aku kene siapkan buku Anugerah Khidmat Cemerlang untuk Kementerian Pengajian Tinggi setebal 65 pages. Nampak macam mudah & sikit tapi sangat complicated & menyusahkan. Kene crop gambar diorang satu persatu (seramai hampir 1000 orang)  dan susun ikut level pangkat dalam buku. Gambar kalo semua cantik tak perlah, ini banyak yang kecik dan pecah. Sebab itulah lambat siap. Akhirnya aku xdapat siapkan Jumaat itu dan terpaksa korbankan hasrat untuk ke Perak. Huhu sedih.. Tapi apakan daya diri ini. Kudrat yang ada xmampu nak selesaikan semua pada masa yang cepat. Kita bukannya robot boleh kerja 24jam tanpa henti. Otak pun kene rehat. Nak suruh orang lain buatkan? Jangan harap la.. Jadi, terpaksalah aku spend masa stayback 2 malam sorang-sorang kat office semata-mata nak siapkan buku itu. Otak macam nak pecah time tu tapi aku teruskan gak. Da siap, kene tunggu confirmation pula dari pihak KPT. Bila buat checking sudah tentu ada salah ejaan atau gambar. Adjust balik, buat pembetulan then barulah final design antar printing. huhhhhhh.... lege, baru la settle. Selesai semua ni, balik rumah kol 3 pagi terus tumbang. Sedar2 dah kol 1.30 tengahari. haha gile.. Oleh kerana bagi aku ni adalah kerja gila (sebab stayback sampai 2 malam sorang2) maka aku catatkan di blog aku ni untuk rujukan masa depan. huhuhu.. sabo je laa... (-_-)!


* Kepada kawan aku yang berada di Perak tu dan mereka yang berkenaan, aku minta maaf banyak2 sebab xjadi datang. Aku da cakap nak datang tapi aku xdapat tunaikan. Sorry sangat.. Memang terasa sangat rugi sampai sekarang. Tak perlah, semoga next time nanti kita jumpe lagi. InsyaAllah.

P.A. : Kadang-kadang terfikir nak kebidang pekerjaan lain.. tapi ape yee... huhu. :|

No comments:

Post a Comment