Tuesday, October 11, 2011

Love Hurts!

Wahh tajuk nak hebat 'Love Hurts'. macam novel plak. kahkahkah.. tapi itulah yang aku nak citekan. Bukan pasal aku, tapi pasal orang lain. Tadi aku balik dari kerja, aku singgah jap kedai makan kat Kg Baru ni. Beli nasi bungkus dah la, orang bujang katekan. Jarak umah aku ngan kedai xlah jauh, so aku jalan kaki je la. Lagipun bagus exercise. Ketika aku lalu di lorong penjalan kaki dekat2 ngan stesen LRT tu, aku nampak sorang pompuan muda duduk tepi jalan sambil menangis. Mukanya ditunduk dan ditutupi dengan rambut. Berseluar jeans dan berkasut sebelah kaki. Salah satu kasutnya berada tidak jauh darinya. Aku terkujat la tetibe je ade kat situ. Orang lain ade lalu-lalu kat situ tapi buat2 xtau. So aku sebagai rakyat Malaysia yang prihatin, aku cube menghampiri dan bertanya. "Kenapa ni cik? Are you okay?" Budak perempuan tu senyap je tapi terus menangis. Aku peratikan dia macam baru kene pukul atau kene tolak sampai jatuh. Tetibe je ade orang kat belakang tegur aku "Oi, jangan sibuk hal orang boleh tak?". Aku tergamam. Kemudian aku baru paham. Rupanya tu balak dia agaknya. Pompuan tu awek dia. Muka bengis semacam je mesti baru lepas gaduh ni. "Sori bro.. tak perasan" respon aku sambil undur diri perlahan-lahan. Baik aku blah kang aku plak kene pukul. Dak pompuan tu terus nangis. Aku melangkah pergi tinggalkan diorang tapi sambil2 tu aku menjeling-jeling gelagat diorang. Kepala budak pompuan tu ditolak-tolak selambe ngan balaknya. Pastu ditengkingnya tanpa peduli ade orang lain mase tu. Kalau aku ade superpower dah tentu mamat tu aku campak dia jauh2. Ah.. lantak koranglah. Tapi kesian gak pada budak perempuan tu. Walau apapun salahnya sekalipun, tak patut la dia buat macam tu. Kene tibai time tu jugak tanpa peduli org lain. Nilah budak2 muda sekarang. Kalo dah kahwin nanti, macam mane la korang. Baru berkapel dah bertumbuk, esok-esok tungang langgang rumahtangga. Ya, lelaki lebih kuat dan berkuasa, tapi tak patut dia buli macam tu. Dayus la bro.. Perempuan kan kaum yg lemah dan sepatutnya dilindungi. Ewah.. jadi pembela wanita plak aku. hehe.. So, hentikan pembulian, sayangi orang yang tersayang. Dah ade orang sayang tu dah cukup baguslah. Jaga lah elok2. Kalau ada masalah tu bawakla bincang baik2. Jangan sampai pukul-pukul. Tapi..kalo dah tak suka tu, wat pe simpan. Bagi jela kat org lain ye tak. Renung-renungkan. huhu.. ok bai.

P.A.: "aku memang pencinta wanita.. namun ku bukan buaya, yang mencintai seribu gadis.. ku hanya mencintai dia... hanya dia.. " hey, aku nyanyi je la. khikhikhi.. =p

1 comment: