Tuesday, April 10, 2012

Nyalakan Api Pada Hujan


Ku biarkan ia jatuh, hatiku,
dan seperti ia sudah jatuh, kau bangkit untuk menuntutnya
ia sungguh gelap dan aku rasa telah berakhir
sehingga kau kucup bibirku dan kau selamatkan akutanganku masih kuat, tapi lututku sudah lama lemah
untuk berdiri di tanganmu tanpa jatuh ke kakimu.

Tapi ada satu sudut untuk kamu yang aku tak pernah tahu, tak pernah tahu,
semua perkara yang pernah kau katakan,nyata ianya tidak benar, tidak benar,
dan sandiwara yang kau mainkan, kau selalu menang, selalu menang.

tapi aku nyalakan api pada hujan,
melihat ianya mencurah seperti ku sentuh wajahmu,
maka, ianya terbakar ketika aku menangis
kerana aku terdengar ianya menjerit namamu, namamu

bila bersandar pada kamu, aku harap boleh kekal disitu,
pejam mataku merasakan dirimu disini selamanya
kau dan aku tetap bersama, tiada apa yg lebih baik dari itu.

kerana aku terdengar ianya menjerit namamu, namamu
aku nyalakan api pada hujan
dan aku campak diri kita ke dalam api,
bila kita terjatuh, sesuatu telah pun mati,
kerana aku tahu itu itulah detik terakhir, detik yang terakhir

Kadangkala aku bangun semula dengan pintu,
Mengharapkanmu mesti menunggu untuk kamu
walau sekarang kita sudah tiada apa-apa lagi
aku masih tak mampu menahan diri untuk terus mencari kamu

aku nyalakan api pada hujan,
melihat ianya mencurah seperti ku sentuh wajahmu,
maka, ianya terbakar ketika aku menangis
kerana aku terdengar ianya menjerit namamu, namamu
aku nyalakan api pada hujan
dan aku campak diri kita ke dalam api,
bila kita terjatuh, sesuatu telah pun mati,
kerana aku tahu itu itulah detik terakhir, detik yang terakhir oh

Oh, tidak
Biarkan ia terbakar, oh
Biarkan ia terbakar
Biarkan ia terbakar..

My God, i love this song so much.. Adele mmg power sore dia. dengar banyak kali pun xper. Nyalakan api dalam hujan? Boleh ke idup ke api itu? haa.. sudah tentu penuh maksud yang tersirat. Ia menggambarkan emosi seseorang yg membara bagaikan api tp pada masa yang sama hatinya masih cube bertenang seperti air. Mybe ni lagu frust bercinta kot? hehe.. Nak tujukan pada seseorang. =)

P. A. : Thank you Google translate.. ko xlah membantu sangat. berterabur jadinya. LOL =P

No comments:

Post a Comment