Tuesday, February 1, 2011

Alamak, Tersalah Motor!

Cerita kelaka lg bengong ni berlaku malam tadi (1 Feb) semasa aku dalam perjalanan pulang dari tempat kerja. Sampai je Kg. Baru, aku singgah la Maybank kejap nak cucuk duit. Maklumla banyak bende nak kene bayor. Aku ni plak jenis ske kuar duit skit2 je..hehe.

Nak dijadikan ceritenye, ade la sorang Brader ni berlagak la bawak moto besar parking sebelah moto aku. Saing2 aku la ni datang. Lepas da settle urusan bank aku pun nak blah la pg kat moto aku. Tapi aku pelik amat sangat apsal motor aku ade orang naik. Motor aku nak kene curik ke? Cepat2 aku lari dapatkan motor aku. Tengok2 Brader tadi yang naik motor besar rupenya tapi apsal dia naik motor aku plak. Bukan ke motor dia sebelah sana? kataku dalam hati. Aku tak cakap apa2, lidah kelu tanpa bicara tapi hanya memandang gelagat Brader tu cuba masukkan kunci tapi xdapat2.

Brader tu da sedar aku kat sebelah dia, dia terus cakap "apsal ko usha2 aku ni.. Hei, motor ni buat hal plak, kunci xnak masuk!". Brader tu mengeluh. Aku bertambah terperanjat lalu perlahan-lahan aku tepuk bahu dia sambil berkata "Err..bang.. taa..tapi bang.. ini motor saya,bang. Abag pandang sana.. Motor abang kan kat sebelah sana kan?. Hehe.." Aku tersengih sambil menunding jari kearah motornya disebelah. Brader tu pun pandang sebelah dan ternampak motor sebenar dia. Baru dia sedar dari lamunannya. Terus air muka dia berubah lalu tersengih-sengih macam kerang busuk 8 hari. "ehehehheee.. alamakkk.. sorii..sorriii.. tersalah motor plak. hahahahaha.. macam mana boleh salah ni... malunya.. hahaha.." jerit brader tu. tanpa segan silu. Semua orang kat situ tengok dia. Lalu cepat2 dia start motor dia lalu blah secepat mungkin.. nak cover malu la tu kot. hahaha.. apa la bengong sangat lu mamat.. padahal motor aku ngan motor dia jauh la beza. banyak makan semut ke? pelupa sangat la tu. hahaha.. padan muka beliau :D

P.A. : teringat lawak 'Si Pelupa' Nazmi dalam Raja Lawak. hahaha..