Wednesday, February 16, 2011

Mereka Telah Disatukan

Tahniah buat rakan sepejabatku En. Farhan dengan isterinya Pn. Aqilah kerna telah melansungkan Majlis Perkahwinan Meraikan Ikatan Kasih pada 13 Februari 2011 yang lepas di Putrajaya. Kini mereka telah sah bergelar suami isteri dan semoga mereka bahagia hingga ke akhir hayat, bahagia dunia dan akhirat.. =)

Well, berbicara tentang kahwin ni, ada banyak perkara yang berkaitan dengan kerjaya aku ini. Bukan mengenai hal kahwin itu tapi mengenai proses ke arah perkahwinan itu. Aku seorang designer - pereka grafik, jadi telah banyak juga kad kahwin, banner, bunting dan sebagainya telah dihasilkan. Itulah yang dapat aku sumbangkan untuk ramai pasangan pengantin. Diam tak diam aku sendiri tidak ingat sudah berapa ramai pasangan pengantin telah aku 'satukan' melalui karya aku. Kadang-kadang aku dibayar lumayan dan ada antaranya aku mengambil upah yang sedikit kerna menganggap ia sebagai kerja amal dan ikhlas. Tapi ia bergantung kepada siapa orangnya. Ada juga yang membuat keputusan 'last minute' hinggakan aku terkejar-kejar untuk menyiapkan design untuk mereka. Bagi aku tak mengapalah biar aku susah sedikit asalkan hari berbahagia mereka success seperti yang dirancang. Bekerja sambil niat beramal nak tolong. Hinggakan ada antara mereka menganggap aku bagaikan hero, si penyelamat keadaan bila tiba masa yang terdesak.

Well, aku bukan hero, aku cuma membantu dengan apa yang terdaya aku boleh bantu. Lebih-lebih lagi kalau ia satu permintaan dari kenalan yang sangat dikenali. Aku seorang designer dan ia telah menjadi tugas untukku memastikan agar semua proses perjalanan ke gerbang perkahwinan mereka berjaya. Aku akan memanfaatkan ilmu yang ada dan membuat yang terbaik. Mybe design aku ni tak la seberapa kalau nak dibandingkan dengan yang lain tapi aku tetap berbangga kerna hasil karya dan idea aku menjadi pilihan untuk menyatukan mereka. One day, mana tahu, aku pasti akan stop dari buat design2 kahwin ni. Kepada mereka yang pernah mendapat khidmat aku, aku ucapkan kembali 'Alhamdulillah..dan Terima Kasih'..

P. A. : Tunggu masa untuk tengok diri sendiri kahwin.. Bila tu? hehe.. =D

2 comments:

  1. jangan lupe bantuan saya sekali ..hahah ko kawen kang ..aku bantu jugeeee..!

    ReplyDelete
  2. yaa.. tolong ingatkan aku yang chikebumm pun ada tolong gak skit-skit. tolong bantu sy lg ok. hehe.. anyway tq, chikebum bumm.. haha =p

    ReplyDelete