Monday, February 14, 2011

Missing Lorry!

Salam.. hello my friends. Apa khabaq? Arini sy nak share one news la. Arini sy masuk kerja saja sudah ada berita gempaq. Gempaqq gilaa.. Itu lori company saya punya sudah hilang... missing la. Missing in action. kena stolen.. Sapa punya kerja pun tak tau la pasal xda saksi. Ish..Ish..Ish.. Depa kata difahamkan kejadian kecurian itu berlaku pada malam Jumaat waktu dalam pukul 3-4 pagi.. Time semua orang tidoq. Ntah camna depa tau ntahnya. Agak je la tu. CCTV yg ada pun tak dapat merakamkan kejadian tersebut pasal kedudukannya jauh sikit dari lori. Lori ini amat berguna terutama ketika ada event atau hantaq barang yang berat atau besaq. So la ni.., lori sudah hilang.. Taiko sy banyak marah woo.. Banyak moody ini hari. Ramai staff kene marah, kena denda. Sampai saya pun kene marah kat telephone wlpun saya xtau apa2. Kena tempias amarahnya juga. Tapi saya wat slamberg je la pasal saya rasa xbersalah. Depa yang bersangkut paut ngan lori tu jela yang kena truk.

Saya bukan ape nak kecoh-kecoh pasai ni, bukan lori saya pun. Tapi yang saya nak cita ni, tu design kat badan lori tu design saya la.. Saya yg buat design sticker tu. Haa.. Nampaknya pencurik tu tertarik dengan lori ni pasai nampak cantik pada matanya coz ade design saya ni. Haha..agaknya la. Oklah nak kecoh-kecoh sangat pun tak guna, dah hilang nak wat camana. Lagipun Taiko saya kan banyak duit..xde hal punya. Sampai saya pun tak dapat angpow pun tak apalah. 'Lantak pi lah' bak kata orang utara.. hehe. Janji jangan sampai dia buat tindakan drastik dan tidak munasabah sudah la, contohnya potong gaji staff2. huhu.. Masalah besaq.. Memang ramai la mogok nanti. Kalo ade sesapa jumpe kelibat lori no kat mana2 tu haa bgtau je la. Itu pun kalo jumpa la, ntah2 da habis barai depa kerjakannya.. Cofirm punya lah. Hai.. Lantak pi laa apa nak jadi..

P.A. : kat luar kene curik, kat dalam pun ade pencurik, itulah opis aku.. aku tak paham betui la..

No comments:

Post a Comment