Wednesday, January 25, 2012

25012012 - Salam 30an

Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia..

Syukur Alhamdulillah. Harini 25 Januari merupakan birthday aku yang ke 30 tahun. Yup 30 tahun suda. yee tua suda. xyah cakap. haha.. Masuk saja detik 12 tengah malam permulaan 25 Januari td, aku terus sujud, berdoa dan menangis pada Allah. Tak tahulah rasa sedih sangat. Airmata ini keluar sendiri tanpa disuruh. Sebak rasanya. Sudah 30 tahun hidup terasa diri masih banyak kekurangan. Allahu Akhbar. Dialah yang memberi kita nyawa sampai ke umur ini, Dialah yang memanjangkan usia kita ke hari ini dan hanya pada Dialah tempat kita bergantung.

Selamat Tinggal Usia 20-an ;(
Hidup hanya sekali. Remaja hanya sekali. Muda pun sekali. Semua orang akan melaluinya (melainkan yang mati muda xsempat nak tua). Mengimbas kembali sepanjang usia 30 tahun sebelum ini tentu da banyak buat salah dan dosa. Allah tahu segala-galanya apa yang telah kita buat. Dulu banyak enjoy je.. Kini, usia 20-an telah meninggalkan aku dan ia takkan kembali. Terasa masa begitu pantas berlalu sedangkan banyak lagi aku tak dapat kecapi. Walaupun begitu, hidup mesti diteruskan dan perjuangan belum selesai. Selagi nyawa dikandung badan, selagi boleh bernafas, selagi itulah kita masih ada harapan. Semuanya bergantung pada usaha. InsyaAllah.

Selamat Datang Ke Alam 30! ;)
Suka atau tidak, you're 30's man! Face it! Umur dah 30 ni kire dah tahap dewasa, dah matang. Tak boleh lg bersifat kebudak-budakan (sekali sekala xperla) dan kene selalu berfikiran positif waktu susah dan senang. Aku harap aku boleh menjadi seorang yang lebih bersifat terbuka, cool, lebih bertanggungjawab dan menjadi contoh yang baik kepada orang2 yang lebih muda. Nak kurangkan emo skit. Walaupun aku ni taklah baik sangat tp sekurang-kurang ada juga perkara yang baik boleh dijadikan contoh. I'm not a perfect guy okeh.. but I want everybody happy be with me. That's all.. ^^~

Doa dan Harapan ^_^
Overall orang yang wish akan mendoakan 'jodoh' aku. Itu doa wajib bagi mereka. Aku pun sendirik tak pasti bile aku akan berkahwin. Wanita2 yang aku suke dulu semua dah berpunya. haha.. Demms. Perempuan skrg banyak tengok harta. That's fact! Tu sebab aku rileks dulu diam2. Tapi InsyaAllah aku akan kahwin gak cuma masanya saja belum sampai. Jodoh lambat kata orang haha. Xperla jadi bujang terlajak jap. Sape xnak kahwen kan? Rugi je.. Haha.

Well.. dikesempatan ini aku nak ucapkan ribuan terima kasih kepada semua kenalan dan kawan2 yang telah wish my birthday yang xseberapa ni. Yang sms, call, yang wish kat twitter dan FB dan juga melalui YM. Seperti yang dijanjikan dulu, aku nak blanje semua kawan2 baik aku tetapi secara berperingkat2 la. Aku akan sambut bersama keluarga / saudara-mara dulu kat kampung then baru kawan2 kat KL. InsyaAllah semua akan terlaksana nanti. Semoga apa yang mereka doakan (yang baik2 aje okeh) untuk aku akan dimakbulkan oleh Tuhan. Allah knows what's best for me. Aminn.. Tq so much guys, Tq for appreciating me.. Welcome to my 30's life =)

Salam 30an :
...............................................
Zam Spyder / Nyzam Y2N
25 Januari 2012

2 comments:

  1. yup...selamat menjalani kehidupan dengan baik ya walau berapa pun usia kita. heh...

    yang tang kamo nak blanja kawan2 berperingkat tu acane ek? HAHA....nnti sy buatkan kamo kek ya. tp masa la yg menentukan. sbb mood sy selalu ke laut. HEH~

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq cik bib.

      bab blanje tu nanti sy akan cite lebih detail dengan kamo nanti. tunggu mase sesuai. tunggu mood kamu ok ahakz..

      ok jgn lupe kek.. hehe.

      ^^~

      Delete