Wednesday, January 4, 2012

Dari Kota Tinggi Ke Kuala Lumpur 2011/12

Cuti tahun baru ni aku abiskan masa bersama keluarga. Aku start cuti pada 29 Disember 2011 hinggalah pada 3 Januari 2012. Sebelum cuti aku da kene demam panas yang agak teruk. Hinggakan doktor suruh check darah takut kene denggi. Bile dah check, doktor kate darah aku ok. Mase kat kampung plak demam aku bertambah teruk. Tapi alhamdulillah dengan izin Tuhan berkat tangan mak agaknya, dalam sehari je aku berubat demam aku terus hilang. Amazing! So, memandangkan aku da kembali sihat (walau tak 100%) aku bercadang nak bawak family aku jalan-jalan ke KL.

Esoknya 30hb Disember, kami pun gerak ke KL dari Kota Tinggi, Johor. Bapak aku drive pasal tangan aku masih kebas nak pegang stereng. Sampai di KL jam 8 malam dan terus menginap di hotel berdekatan dengan Kg. Baru. Keesokan harinya barulah aktiviti kami berjalan-jalan sekitar KL bermula. Memula aku bawak diorang tengok sekitar bandaraya KL melihat bangunan-bangunan yang famous. Destinasi pertama kami adalah Zoo Negara. Aku pun first time masuk zoo ni. haha.. Banyak pengalaman best kat situ seperti bagi makan gajah, pegang ular sawa & aksi anak orang utan menari. Kemudian, aku bawak diorang lepak kat KLCC. Lepak kat taman yang mengadap tasik.

Then naik LRT turun di Masjid Jamek dan pergi Dataran Merdeka. Masa ni tengah sibuk dengan persiapan countdown tahun baru 2012 disini. Kami dapat bergambar dengan artis - Shaheizy Sam, Adira AF & Yana. Adik aku la paling teruja sekali. Yelah jumpe artis kan. Macam aku ni da biase sangat. hehe.. Lepas tu, malamnya diorang menginap dirumah bujang aku. Sib baek member housemate aku xkisah. Tepat kol 12 malam, KL menjadi riuh rendah dengan letupan bunga api sempena tahun Baru 2012. Kami semua tengok melalui beranda rumah aku. Bunga Api di KLCC jelas kelihatan dari sini. Suke diorang dapat tengok bunga api secara live yang sebelum ni tengok bunga api tahun baru kat tv je. Pagi esoknya, kami pun bergerak ke Johor dan mengucapkan selamat tinggal pada Kuala Lumpur.

Syukur Alhamdulillah, dapat jugak aku tunaikan hasrat diorang nak berjalan-jalan di KL cuti sekolah ni walaupun aku xberapa sihat ketika itu. Walaupun hanya sehari itu sudah berbaloi. Aku tau banyak lagi tempat menarik lagi kat KL ni tapi xcukup masa. InsyaAllah, next time aku akan bawa diorang jalan-jalan lagi maybe ketempat yang lain dan lebih best pula. Biar berhabis duit untuk kesenangan keluarga dari berhabis duit untuk sendiri tapi tak tau kemana perginya. Ye tak? Amin.. SELAMAT TAHUN BARU 2012 BUAT SEMUA! =)

P.A. : Langkawi anyone..? hehe.. =P

No comments:

Post a Comment