Saturday, May 21, 2011

Here Come The Pirates!

Sape yang xkenal Jack Sparrow? err..i mean... Kapten Jack Sparrow.. Buahahaha.. (gelak lanun). Johnny Depp kembali dengan sekuel ke 4 Pirates of Carribean - The Stranger Tides. Well, aku rase tak perlulah aku cerita panjang sinopsis cite lanun ni pasal aku tau ramai dah tengok. Tengok kat pawagam Full and Sold Out aja.. Bersaing pula ngan cite Nur Kaseh. Leh jalanla Tizz Zaqyah walaupun ko comel. haha.. So kalo nak tau gak tentang jalan cite ni eloklah korang tgk rumusan kat blog2 orang yang da tengok tak pun tengok saja kat blog kawan aku ni - chikebumbuzz.blogspot.com (<-- dia ni mmg laju je kalo ade cite2 baru.. chis..). Apa yang aku nak kongsi disini mengenai plot2 yang menjadi tarikan dan kelainan dalam sekuel yang ke4 ini.

1. Tiada lagi watak penyeri Elizabeth Swan. Kini diganti Angelica (ex-gf Jack) yang mantap lg seksih. haha..


2. Karakter mermaid / ikan duyung yang asyikkk sekali. Cun2 seh. Beautiful but deadly dangerous.. tengok boleh, tp jangan pegang2. she can bite.. owww..

3. Percintaan terlarang paderi muda yang innocent dengan Syrena si cantik ikan duyung. Syrena telah ditangkap hanya semata-mata untuk mendapatkan setitik air matanya. (sikit je pun..) Si Paderi muda sanggup mempertahankan si duyung dari diseksa dan di akhir cerita mereka hidup bersama di dalam lautan. Tulusnya cinta suci mereka itu. huhu..


4. Babak cara Kapten Jack melepaskan diri dari ikatan di pokok kelapa. Panjat sampai ke atas dan melompat dari pokok ke pokok. Wow, how he can do it? Nahh.. Of coz, he is Captain Jack Sparrow, dammit. Nothing impossible.. haha.

5. Tiada kapal The Blackpearl dalam filem ini sebab kapal tu telah disumpah oleh Blackbeard dan disimpan dalam botol! Yes, aku ingat 'anu dalam botol' je.. hahaha..

6. Perebutan 3 penjuru antara Kapten Blackbeard, Kapten Barbossa & Kapten Sepanyol ke tempat air Telaga Suci yang dikatakan boleh mengekalkan hayat. Akhirnya tempat itu dimusnahkan oleh Kapten Sepanyol yang menganggap air itu hanya tahyul semata-mata dan menganggap hanya Tuhan saja yang berhak boleh bagi seseorang tu umur panjang. Haha.. at least, he 's right.

7. Akhir sekali Kapten Barbossa merampas kapal Kapten Blackbeard dan jadi lanun balik. Manakala Kapten Jack ingin berlayar semula merentasi samudera tapi dia perlu membebaskan semula The Blackpearl.. and the journey is continue...

Y2N Rating : **** 4 stars for Kapten Jack..


P.A. : Walaupun da kurang lawak, tp karakter Jack Sparrow tetap mencuit hati. ohh sorry, i mean.. 'Kapten Jack Sparrow'. Aii aiiii Kaptennn... :D

No comments:

Post a Comment