Wednesday, May 4, 2011

Osama : Gugurnya Seorang Pejuang


1 Mei 2011 yang lepas, seluruh dunia digemparkan dengan berita kematian pengganas yang paling dikehendaki oleh Amerika Syarikat iaitu Osama Bin Laden. Kalau dihitungkan semenjak pemerintahan G.W. ' Shit' Bush hingga Barack Obama, penantian itu telah jejak hampir 10 tahun lamanya. Begitu hebat Osama berjaya melolos dan menyembunyikan diri dari dikesan tentera penjajah.

Namun begitu, bak kata pepatah, sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ketanah jua begitu jualah si tokoh militan hebat - Osama Bin Laden. Osama diburu Amerika sejak peristiwa 11/9 kemusnahan WTC di New York pada 2001. Peristiwa dashat itu bagaikan satu tamparan hebat buat umat Islam sedunia kerana sejak itu Islam dianggap agama terrorist ( satu lagi agenda Yahudi dan Kafir Laknatullah). Seluruh rakyat Amerika dan negara bersekutu bagaikan menyambut sebuah pesta tahun baru setelah berita kematian Osama diumumkan. Anda sendiri lihatnya di kaca tv bukan? Walaupun kita tiada apa kaitan dengan Osama, tapi jika melihat keadaan begitu, tidakkah terdetik hati anda rasa seolah-olah Islam ini sengaja dipermain-mainkan oleh mereka? Begitu angkuhnya Amerika itu..

Persoalannya adakah dunia akan terjamin aman selepas ini? Atau mungkinkah berlaku perkara yang lebih dahshat lagi? Ini mungkin dengan tumbangnya tunggak al-Qaeda itu tak bererti perjuangan radikalnya lenyap sama-sekali. Mungkin esok lusa akan wujud, 'Osama' yg lain pula sebagai penyambung warisan pejuang radikal yang lebih agresif. Siapa tahu.. Tiada siapa pun sukakan peperangan dan pertumpahan darah, hanya orang yang tidak berperikemanusiaan saja sukakannya. Kini Osama sudah tiada. Walaupun ramai yang percaya ia hanya satu agenda dan propaganda Barat. Kerana hingga kini masih tiada bukti yg kukuh dan meyakinkan. Terkejut juga bila terdengar berita Osama disemadikan di lautan bukan di tanah perkuburan. Ini bukan caranya seorang Islam disemadikan namun apa kan daya kita ini.. jika benar berlaku, mungkin ini sudah ketentuan dariNya.. Wallahua'lam..

Jadi, jika benar berita beliau sudah meninggal dunia, sebagai menghormati saudara seIslam, kita patut sedekahkan Al-Fatihah buat beliau. Biar sejahat dan sekejam mana yang diperkatakan orang kepadanya, namun dia berhak mendapat hak sebagai seorang Islam. Baik dan buruk biar Allah tentukan. Semoga rohnya diterima dan dicucuri rahmat serta ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman. . Amin.

P.A : Matinya seorang pengganas tidak bererti berakhirnya peperangan, Matinya seorang pejuang tak bererti berakhirnya semangat juang.

No comments:

Post a Comment