Thursday, May 5, 2011

Filem Pilihan - Fast & Furious 5

Kalau anda kipas-susah-mati Fast & Furious sejak dulu lagi, pasti anda takkan lepaskan peluang untuk menonton filem terbarunya ini. Mengekalkan hero lama lg macho Brian O'Conner (Paul Walker) dan Dom Toretto (Vin Diesel) sebagai pelakon utama. Mereka bersama Mia (awek Brian) telah melarikan diri ke Rio Janeiro, Brazil selepas berjaya mencilokkan diri daripada tahanan polis. Kini mereka menjadi orang yang paling dikehendaki dan diburu oleh pihak Amerika. Setibanya di Rio, mereka merancang satu kerja gila iaitu merampok orang paling berpengaruh bernama Reyes. Tujuannya untuk membersihkan nama diorang sambil mencari kebebasan hidup (kire buat jahat pada orang jahat untuk jadi baik..hehe). Reyes merupakan businessman yang shit evil dan kaki rasuah paling top di sana. Tetapi, usaha untuk merompak duit Reyes bukanlah kacang goreng kerana pengaruh meluasnya hinggakan dia dilindungi oleh pihak berkuasa di Rio (da kene rasuah biase la..).

So, untuk melaksanakan kerja gila itu lebih lancar, mereka telah panggil member2 lama mereka yang otai dalam bidang sebegini (flashback filem2 dulu). Masalah bertambah rumit apabila muncul satu pasukan polis elit yang diketuai Luke Hobbs (The Rock) yang diarah untuk mencari Dom and the gang hingga ke lubang cacing.

So, no doubt cerita ni penuh dengan aksi mendebarkan. Antara babak menarik yang bakal membuat anda terkesima time aksi mencilok kereta di keretapi, kereta sport terjunam dalam tasik, berlumba pakai kereta polis (slamberg je diorang rembat kete polis), Dom bergasak dengan Hobbs (Vin Diesel vs The Rock tuu..), & finally, aksi bawak lari peti besi duit Reyes yang diikat dan diseret sepanjang jalan dengan kereta. Habis hancus bancai bandar Rio kene hentam ngan peti besi yang diseret dan bergolek-golek di atas jalan raya. Habis harta awam Majlis Perbandaran Rio kerana angkara diorang ni. haha.. Memang dashat giler cite ni. Uii dashaaatt.. Pegi la tengok sindrik kalo masih ada lg.. hehe..

Y2N Rating : ***** (5 bintang beb..!)

P.A : terima kasih pada orang yang banjer sy tengok cite ni. saya ni kipas-susah-mati The Rock. if yaaa smeellll....what the rock is cookinn..

2 comments:

  1. syok gila ah cite ni..nak tengok lagi nambelaskali.huahua...i ♥ Dom Teretto (Vin Diesel) HAHAHA....

    ReplyDelete
  2. mmg best giler la.. ok, jgn lupe ajak sy.. opss.. hehe.. :p

    ReplyDelete